Running Gear

מידע מקצועי

אנו בקליניקת פיזיו האוס מאמינים כי ידע זה כוח, לכן החלטנו לחלוק אתכם במידע מקצועי וטיפים מעשירים, עם מגוון כתבות תוכן שיתעדכנו מעת לעת על ידי הצוות המקצועי שלנו.
אנו מקווים כי מידע זה יתרום לכם ויעשיר אתכם בנושאים מגוונים השייכים לעולם הפיזיותרפיה.

טיפולים בגלי הלם

טכניקת השימוש באמצעות גלי הלם החלה באמצע שנות השמונים כטיפול לריסוק אבנים בכליות.

במהלך שנות התשעים שונו והותאמו מכשירי גלי ההלם גם לטיפול במגוון פגיעות אורטופדיות כגון דלקות כרוניות מלוות בהסתיידויות בגידים בבורסות ברצועות ובשרירים.

אז איך זה בעצם עובד?

הטיפול בגלי הלם גורם בעצם לזעזוע שמעורר רכיבים מסוימים בגוף לטיפול בדלקת.

בנוסף לטיפול בדלקת, גלי ההלם עשויים להשפיע על מערכת העצבים ובכך להביא להפחתת הכאב.

גלי ההלם חודרים את העור והרקמות הרכות ומגיעים עד לרקמות השריר-שלד (שרירים, עצמות, גידים וכלי הדם שתומכים בהם) ועוזרים לזירוז תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף על ידי:

· יצירת כלי דם חדשים

· הפחתת כאבים (על ידי הפרשת אנדורפינים)

· ריסוק הסתיידויות בסיבי הגיד

· שחרור נקודות הדק בשרירים (TRIGGER POINTS)

בשנים האחרונות הפך הטיפול בגלי הלם טיפול מועדף בפתולוגיות ובפגיעות רבות ומגוונות. ההבנה שהטיפול תורם להאצת תהליך הריפוי וההחלמה, חיזקה את הפופולריות של הטיפול בקרב אורטופדים רבים וקליניקות לפיזיותרפיה רבות.

טכניקה זו, מסוגלת לתת מענה במיוחד לכאבים כרוניים עקשניים (כאב שנמשך מעל 3 חודשים ומעלה).

הטיפול בגלי ההלם יכול להוות גם תחליף לתרופות, זריקות ואף לניתוחים והיתרון הגדול הוא שמדובר בטיפול לא חודרני ויחסית מהיר.

אחוזי ההצלחה בטיפול בגלי הלם הם כאמור גבוהים מאוד ונעים בין 75% ל- 95% כמובן תלוי בסוג הפתולוגיה ובמשך הזמן בו המטופל סובל ממנה.

השפעת טיפול גלי הלם על רקמות הגוף

במהלך הטיפול ברקמה הדלקתית ישנה הפרשה של אנדורפינים (המאלחש הטבעי של הגוף). האנדורפינים מופרשים לאחר כחמש מאות נקישות וגורמים להקלת הכאב המקומי. במקביל מתגברת הספקת הדם לאזור המטופל שמלווה בהבאת חומרי בניית רקמות ופיזור פסולת מקומית, הזרמת הדם המואצת מעודדת את הגוף בבניית תאים צעירים וחדשים ותהליך התחדשותם של התאים עוזרת בתהליך ריפוי הפתולוגיה. בשלב מתקדם יותר של הטיפול בעזרת מכשיר גלי הלם מתחילה התפוררות והתמוססות ההסתיידות ובהמשך הגוף מסלק אותה החוצה מהרקמה הפגועה.

הפתולוגיות שניתן לטפל בהן בעזרת גלי הלם רדיאליים הינם:

• דלקות כרוניות בגידי הכתף עם או בלי הסתיידות

• דלקת כרונית עם או בלי הסתיידות בגיד אכילס [Achilles Tendonitis]

• דלקת כרונית בגיד הפיקה [Patellar Tendonitis]

• דלקת בבורסת הכתף התת-אקרומיאלית [Subacromial Bursitis]

• דלקת כרונית בבורסת מפרק הירך ידוע בשמה המקצועי כ-Trochanteric Bursitis

• דלקת כרונית מלווה במשקעים בקשת האורכית והרוחבית של כף הרגל [Plantar Fasciitis]

• הסתיידויות בעצם העקב נקראות גם בשם דורבן עקב

• נקודות משקעים [Trigger Points] במסת שרירי גב עליון וגב תחתון

• פתולוגיות במרפקים נקראות בשם טניס אלבו וגולף אלבו [Lateral & Medial Epicondylitis]

למידע נוסף קביעת תור אצלנו בקליניקה:

0 תגובות